Markedsføring satt i system

Tjenester

Vårt konsept er enkelt. Vi ønsker å gi mindre bedrifter muligheten til å ta i bruk de samme verktøyene og salgsteknikkene som store bedrifter benytter, og tilpasse det til deres budsjetter og mål. Vi kan både gå inn som en totalpartner på markedsføringstjenester eller levere enkeltprodukter:
  • Administrasjon av Adwordskampanjer
  • Søkemotoroptmalisering (SEO) av nettside for økt synlighet i Google (organiske treff)
  • Opplæring og administrasjon av kampanjer på Facebook
  • Rådgivning innen markedsstrategi
  • Design av trykksaker og nettside
 

Sett markedsføringen i system

Det finnes ikke en enkel oppskrift som passer alle bedrifter, derfor er vi opptatt av å tilby en strategi som sørger for at du innhenter nødvendig informasjon for å finne den løsningen som passer din bedrift. Under så har jeg listet opp noen av de viktigste hensiktene med strategien:
  • Lage en visuell profil, utvalg og prisstrategi som definerer din plass i markedet
  • Finne ut hvilken markedskanal som gir høyest avkastning pr. investerte krone
  • Spisse målgruppen slik at dine annonser treffer riktig kundesegment
  • Tilgang på godt utprøvde salgsteknikker som fungerer over internett
  • Teste ulikt annonseinnhold for å se hva som gir best respons
  • Funksjoner som automatisk følger opp de som viser interesse
  • Sørge for at kundene kommer tilbake til deg
  • Sørge for at dine kunder anbefaler deg til sine bekjente
  • Få en langsiktig kampanjemodell som gir en jevn strøm med kunder
  • Kontinuerlig analyse for å bedre kampanjeinnhold
  Oppgavene er fordelt på 5 faser. Kort oppsummert så består de av:   1. Kartlegging Før du lager din første annonse så må vite litt om dine kunder og konkurrenter. På den måten så er det enklere å fylle huller i markedet og velge riktig pris. Kunnskaper om ditt kundesegment er avgjørende for din markedsføring. Det gjør jobben langt enklere å velge riktig kanal for markedsføring samt lage et innhold i annonsene som får de til å tenke "dette må jeg ha"   2. Oppmerksomhet Du ønsker synlighet der dine kunder ferdes. For norske bedrifter så er gjerne Facebook og Google stedet å begynne, men vi er en nøytral part som er opptatt av du blir synlig der du får best respons.   3. Konvertering Folk er i utgangspunktet skeptisk til alt som er nytt på internett. Kommer man inn i en butikk så møter man en hyggelig person som veileder de gjennom en salgsprosess. Dette må man kompensere for i en online kampanje. Du må legge inn elementer som klarer å vippe "interesse" til "behov", og besvare de fleste spørsmålene raskt og enkelt.  Du må også klare å bygge tillit. Det hjelper ikke om du er billigst i bransjen, dersom kundene er usikker på om du leverer som avtalt. Vi setter bl. a "remarketing" både i Google Adowrds og Facebook. Det vil si at man sender ut nye annonser til som viser interesse for å lokke de tilbake til deg.   4. Salg Salget er din første seier, men du er ikke i mål enda. Sørg for at du har gode rutiner til å samle inn både kontaktinformasjon og tilbakemeldinger som del av salgsprosessen. Dette er verdifull informasjon.   5. Oppfølging og analyse Annonser rettet mot tidligere kunder gir som regel størst respons i antall salg pr. visning. Dette er mennesker som allerede har tillit til din bedrift og vet at dere leverer god service og kvalitet. Det er rimelig å drive kundeoppfølging siden du nå har muligheten til å sende de tilbud på e-post og SMS. Mange tjenester som brukes til online markedsføring samler også inn store mengder data. Bruk tid å analysere denne informasjonen. På den måten så kan du hele tide redusere kostnader og øke responsen på din neste kampanje.   Du bestemmer samarbeidsmodell. Vi kan bistå både med opplæring eller gå inn og administrerer kampanjer.   Kontakt oss i dag for et uforpliktende og gratis strategimøte.